Monday, April 04, 2016

home

again. masuk rumah ketiga for the fifth/sixth times. aku rasa tak sampai setahun, aku keluar masuk hospital. ibarat second home. eh no, third home. hari khamis lepas, beberapa jam sebelum berbuka, dat pain serang macam nak gila. sakit gila nak mati. i was told my fren, teman. bawak. aku pergi hospital. seriously, tak tahan sangat. then, bla bla blaa. warded. again. again. and again for a few days. disebabkan rimas dan lemas dengan wayar wayar bagai tu, dengan drip lagi. aku mintak nak keluar hospital. hospital. ade ape je. dengan tak boleh hidup gerak sana sini, dan hanya terlantar atas katil, macam mayat hidup. choi. diikutkan dokter, memang dia taknak bagi aku keluar lagi, since ada few result tak keluar lagi. hehh pedulik apee gue. result yg dah keluar tu pun dah buat aku tak keruan, ni nak dengar result yang lain. memang idok ler mike nak hadap. 

benda yang bermain di fikiran aku since aku menetap dekat hospital.
-ape la penghujung nasib aku eh, keluar masuk keluar masuk hospital.
teringin nak tau penghujung macam mana. baik ke buruk. wallahualam. aku taktau,Allah knows better aite?

-akak wanie
akak la orang yang paling aku sayang dalam adik beradik. takde dia, hmm. dia la peneman aku setiap kali aku masuk hospital. dia la yang selalu curi tido atas katil hospital. dia la yang selalu curi makanan hospital aku. dia la tukang habiskan makanan hospital aku. dia jugak la yang selalu buat aku terhibur sekali sekala dengan tiru gaya dokter aku becakap, dan dia jugak la selalu tanya ok ke tak tu, tiap kali aku masuk toilet. akak, terima kasih kak. sebab jaga aku. jaga umi. mandikan umi. 

-orang pertama yang aku cari, putri. terkilan.
berkali kali aku tanya akak aku, "akak, cikgu jamaliah takde msg ko ke". "akak, knp putri tak datang pun", "akak, mana putri" sayu. aku dengar akak jawab hm lagi la sayu. sejujurnya la kan, setiap kali aku masuk hospital, orang yang aku nak sangat teman aku. besfren. kau tak dapat sihatkan aku, kau datang bawak diri kau pun jadi la. sedih. entah la, taktau kenapa tapi tiap kali aku masuk hospital, orang yang paling aku berharap sangat muncul is besfren aku sendiri. 

dalam fikiran, aku fikir,, situasi ni aku baru sakit macam ni. kalau aku mati, dia ada ke tak eh? 


No comments: