last 22 august. umi beria sangat ajak aku pergi sekolah. bawak kawan. kebetulan haritu ada rimup(majlis hari raya plus hari kokurikulum) kalau tak silap la. aku pun tktau kenapa umi sangat sangat sangat beria suruh datang on that daaay. setiap hari tanya pergi ke tak? siapa lagi pergi? and jawapan aku tiap hari jugak sama. "taktahu lagi umi, dorang tak reply." "taktau lagi", "taktau taktau dan taktau". sampai lah hari 22 august tu muncul. disebabkan rasa serba salah dan tak sampai hati dengan umi kalau tak pergi, so i was decided to go there even kawan aku tak pergi. and message punya message. 4 outt of 6 including me, pergi. and yessss! happy oii. lama gila tak jejak kaki pergi sekolah sama sama.
sampai sana. carik makanann dulu ahhh. lapaaaar siih. makanan first aku carik, sateyy! hihi. dah habis makan, jumpa laaa memana cikgu including umi. haha dulu umi acah tak kenal kalau kat sekolah. sekarang aku pulak balas balik acah tak kenal.kihkiih. adil la tu umi :p
majoriti semuaaaaaa cikgu dah tak kenal aku. rasa macam nak gantung je kertas kat badan tulis "saya laila, anak cikgu rohana, yang cikgu mengajar dulu" penat woi, jumpa sorang, tanya soalan yang sama T__T semua cakap beza gilaaaa. awak diet ke? teacher, if i give you the real answer, it can makes me cryyy teacherrrr. so aku angguk saja yang mampu. my answer: "haah, diet ni". "jaga la makan tiap tiap hari" "tiap hari tak makan nasik pun~" "eh tak la, mana ada diet, ni sebab jalan gi kelas jauh ni, tu yang jadi macam ni" lol sangat. menipu je kerja.
and the most part yang tak boleh lupa. bila ada seorang cikgu yang datang peluk aku dengan tiba tiba. cikgu disiplin pulak tu. the one yang suka jerkah orang. the one yang suka cubit, kepit kepala student bawah ketiak T_T and the one who suka perli pedassss siot ayat dia. she said "tak apa, awak kuat, saya tau awak kuat"(sambil peluk tepuk badan aku slowslow) dalam hati, ya Allah, how did she know this? ni mesti kerja umi ni. haha hai umi umi. jangan la cerita pasal anakmu ini didepan kawanmu yang merupakan cikguku. ku tak kuat sebegitu rupa umi T_T that time, Allah je la tau perasaaaaaan bila cikgu cakap macam tu. hahhh meraung kejap*
lepas balik, terfikir. mungkin umi nak kenalkan aku yang the new one to others cikgu? mungkin umi beria ajak sebab nak suruh ingat balik waktu zaman zaman sekolah dulu?mungkin mungkin dan mungkin. kadang tanya jugak dekat kawan, cikgu ni pernah ajar aku ke? hahahaa gilaaa. padahal semua kawan tu bukan sekelas pun dengan aku, gigih dorang ingat balik siapa cikgu aku. ahaha bianeee chinguya.
orang yang pemarah, ialah orang yang penyayang. kata orang* jujur, aku tak kisah kena marah. satu saja aku minta. jangan berhenti marah aku.
-umi.abah.kakak.abang.cikgu.kawan. terima kasih untuk segalanya :)










No comments:
Post a Comment